6.30 - 8.45 l 1. Schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze.
2. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela
(zabawy w kącikach zainteresowań, czynności organizacyjno - porządkowe,
zabawy ruch owe i ćwiczenia poranne
3. działania edukacyjne dla dzieci z deficytami rozwojowymi.
8.45 - 9.00 Zabiegi higieniczno- sanitarne
9.00 - 9.30 Śniadanie
9.30 - 10.30 II Zajęcia dydaktyczne
1. realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka, dostosowane
do jego możliwości, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego
• działania zespołowe
• z całą grupą
• praca indywidualna
2. czynności samoobsługowe
10.30 - 12.00 III Zajęcia sportowe, gry i zabawy na świeżym powietrzu
• obserwacje przyrodnicze
• wycieczki i spacery
3. czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczno-sanitarne
12.00 - 12.30 Obiad
12.30 - 14.00 IV Poobiedni relaks
1. Wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych
(słuchanie muzyki, słuchanie bajek )
• Praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych
• Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, realizacja pomysłów dzieci
2. Zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe na powietrzu
3. Zajęcia dodatkowe
4. Zabiegi higieniczno-sanitarne
14.00 - 14.30 Podwieczorek
14.30 - 16.30 V Wspólne i indywidualne formy pracy z dziećmi
1. Aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe w sali i na powietrzu
2. Gry dydaktyczne, stolikowe, praca wyrównawcza, indywidualna
3. Kontakty indywidualne z rodzicami w miarę potrzeb
4. Rozchodzenie się